måndag 30 januari 2012

Pippi på Pippi


Jag antar att jag inte är den enda som har en dotter som har pippi på Pippi. Det finns säkert en hel drös med tvååringar, treåringar eller ännu äldre som bara vill vara som Långstrumpan herself. Jag menar stor, stark och lite lagom busig - vem vill inte vara det? Ha en apa på axeln och rida omkring på en häst? Visst, vår röda är kanske inte helt identisk med orginalet, men prickig är den iallafall.

Att smidigast komma ut från Lindex numera när man är där med sin två-och-halvt-åring, är att hala fram plånboken och vackert betala några slantar. Eller att inte ha med sig några Pippitokiga barn alls i den affären just nu. För egen del blev alternativ nummer ett. Men det ska erkännas att jag gärna bjuder på det.


4 kommentarer:

Kanel & Cayenne sa...

Vilket underbart foto! Tröjorna är inte dumma de heller. Kul att det är Pippi barnen gillar tycker jag, kan tänka mig mycket värre saker som de vill identifiera sig med. :) Kram /Nellie ps. bra att du struntade i all städa i helgen, det kan du göra en annan dag :)

TITTILINA sa...

Tack Nellie för att du hejar på mig och min inställda städning. Kram

Hanna sa...

Underbara, söta E! Vi längtar efter att få träffa er snart! Kram

TITTILINA sa...

Hanna, vi längtar efter er med kan du tro! Vi tänker på er varje dag.
Kram