söndag 1 januari 2012

Promises?

Det blev bra. Med huvudrätten alltså. Inbakad oxfilé med potatisgratäng och madeirasås. All by my self. Jag som inbillat mig att jag inte kan göra sås och därmed avstått. Pyttsan heller. Den punkten kan strykas från min negativa-fördoms-lista.
Dessert - Trippelchokladterrin. Ännu ett nytt experiment, som vi kommer göra fler gånger. Dock som mindre portioner. Lite väl mastigt, även för mig som sällan spottar i dessertskålen.

2012. Nytt år. Nya förväntningar. Nya tillskott i min vänskapskrets. Mmm...mysigt! Det ser jag framemot. Just vid tolvslaget avlades inga löften. Men under dagen har jag lovat mig själv att:

* Bli flitig med tandtråden
* Promenera minst tre gånger i veckan
* Avsluta min kurs "Visuell kommunikation". Som är på kvartsfart. Men i mitt tempo, långsammare än snigelfart...




1 kommentar:

Desireé | homeanddesire.se sa...

Och så kul att du skrev just om Visuell kommunkation. Jag har tänkt läsa den nu i vår. Är den bra?

Och tack för tipset om objektivet! Har tidigare tittat på det, men har inte blivit färdig att köpa något, och är väldigt nöjd med mitt 50mm...