fredag 20 januari 2012

The voice

Lång arbetsvecka äntligen till ända. Två dagar med bara familjen som sällskap. Vilket passar mig perfekt. Med mitt übersociala arbete kan det vara skönt att bara få ha en hemmahelg och hänga i soffan. Ögoninflammtionen verkar ha dessutom hittat tillbaka till vårt hus. Eller har den kanske aldrig lämnat oss? Blir inte klok på det rikitigt. Den sätter hur som helst käppar i hjulet för ett socialt umgänge.

Fredagsmys? Mannen min har kollat på The Voice och käkat poppisar. Jag har svårt att vara utan Skavlan, så jag fick ta tjockteven på övre våning. Tillsammans med egengjord Rocky Road. Sörjigt, geggigt, nytänkande och gott. Och en sockerchock. Man tager vad man haver, som Cajsa Varg sa.
Fast Skavlan bjöd på sin egen The Voice - Emeli Sandé. Never heard of her before, men fasen vad det är jag i musiksmak. Jag vet vad jag ska lyssna mer på i helgen.

Inga kommentarer: