lördag 25 februari 2012

Det är min tur nu


Barnens garderober fylls ständigt på. Vare sig det behövs eller ej. För det är ju så roligt att köpa barnkläder. Eller rättare sagt, så mycket enklare. Dom har i regel sin storlek, och skulle det vara lite stort så växer dom snart i det. Vilket man sällan själv vill. Köpa ett för stort plagg för att sedan göda sig så att det passar? Nej, tack. Helst inte.

Men kläder till mig själv då? Har jag glömt bort mig själv bland alla vinterkängor, Pompdeluxklänningar till E och fotbollskläder till I? Jo så är det nog. Jag börjar bli en tråktant som kör bättre-begagnat-för-det-är-ingen-idé-med-annat-eftersom-jag-fylls-med-snor-sandgegg-och-matklet-på-jobbet-kläder. Tråkigt men sant. Skuttade ner till Exklusiv vardag runt lunch och kom hem med allt annat än jobbkläder kanske. Men ett gäng fina tunikor ramlade ner i shoppingpåsen. Sockersöta, drottninglika och fina. En kick för tanten. Mama boost.

Det är min tur nu. Vinden har vänt..

3 kommentarer:

Fru Sederblad sa...

Det gjorde du helt rätt i! Och de ser snygga ut, och är säkerligen lika snygga MED snor och snigelspår ;-)

Tina sa...

Kollade in länken, och gud vilka ljuvliga kläder, lyllos dig som bara kan slinka in och shoppa lite på lunchen...........

Kanel & Cayenne sa...

Härligt! Praktiskt i all ära men ibland vill man ju vara extra fin. :) Kram /Nellie