tisdag 21 februari 2012

Inte semle än någon annan

Några tappra försök till pappersarbete har gjorts idag. Med dottern framför dvd´n och sonen framför datorn. Jo så gör även denna mamma ibland. Men allt tar ändå tre gånger så lång tid. Skriver några rader för att sedan bli avbruten av I som vill ha hjälp med att spara sin bild på datorn. Går tillbaka för att fortsätta och hinner skriva ännu en mening, när I kommer och vill ha hjälp att spara nästa bild. Återvänder igen och får ytterligare någon rad skriven innan jag inser att E inte alls tittar på film. Nä utan istället pillar sönder doftljuset som stått på soffbordet och duktigt sprider ut stearinflarn över halva soffan. Puh! Ja jag kan se att hon är understimulerad som inte varit på dagis under nästan två veckor. Drar fram dammsugaren för att få bort eländet, så att man slipper få vaxad gump nästa gång man doppar den i soffan. Ger sedan upp.

Det semlas för övrigt till höger och vänster idag. Jag har inte läst en enda blogg idag som inte skriver omfettisdagen. Och jag tänker inte vara semle än någon annan. Denna fastlagsbullarnas dag.

8 kommentarer:

Gottegrisen sa...

Semlor är helt klart dagens tema på de flesta bloggar :o)

TITTILINA sa...

Och jag lider med dig som inte får äta någon. Jag har å andra sidan säkert ätit en för dig med denna semmelsäsong. Krya!

Kanel & Cayenne sa...

Smaskig semla på fint porslin. För min del har det inte blivit någon semla, glömde av att det är fettisdagen och när man inte ät på jobbet är det inte heller någon som påminner om detta. :) Jag har lagt ditt vinstarmband på lådan idag så det är på väg hem till dig. Kram /Nelie

Allt och/eller Inget sa...

Så himla god den ser ut och bilden är jättevacker. Likaså porslinet. Tjusigt!

TITTILINA sa...

Åh vad roligt Nellie! Bara längtar efter att det ska flytta in till mig. Kram

Tina sa...

Det porslinet fastnade på min näthinna, så vackert, vad heter det?

TITTILINA sa...

Jag vet inte vad det heter, men jag köpt det på Indiska i höstas.

nina sa...

älskar detta blogginlägg! låter exakt som hemma hos oss :)