lördag 4 februari 2012

Två maskiner tvätt


Någon har varit vänlig och tvättat två maskiner tvätt. Något fördelaktigare till vissa än till andra. Iallafall om man tittar på resultatet när Någons fru, vikt ihop eländet. Hon kan verkligen stå för uttrycket "jag har inga kläder". Inga rena iallafall. Men om hon rotar runt i tvättkorgen kan hon nog hitta nåt skrynkligt med intorkat dagissnor på axlarna och armarna.
Men jag är inte bitter.

Föreläsning om millimeterrättvisa står på schemat. Några frågor på det?

4 kommentarer:

Åsa sa...

Vi har för första gången i vår tid tillsammans gjort en aktiv fördelning av två arbetsuppgifter här hemma. N klagade på hur tråkigt det var att ta tvätten (och när han vikt ihop måste jag ändå vika om för han har ingen koll på vems kläder som är vems av tjejerna :-) Så jag föreslog - ta du alltid all disk så tar jag alltid all tvätt. Och än så länge - han är nöjd och jag är väldigt nöjd :-)

TITTILINA sa...

Skönt att du är nöjd. Jag har försökt med att den som lagar mat slipper ta disken för det får den andra göra.

Kanel & Cayenne sa...

Du har verkligen underbar humor! Ja, ibland blir det extra tydligt hur det ligger till med vissa saker. :) Kram /Nellie

nina sa...

hahah bästa bilden verkligen :D