måndag 6 februari 2012

I´m blue

Oh my Odd-Molly-God, vad jag skulle vilja ha den här! Såg den hos Emma och blev förtjust direkt. Love at first sight! Blå såklart. My favourite colour.
Fast jag har gett upp det där med dyra fina kläder nu när jag börjat jobba. För de flesta brukar det vara tvärtom, gå i gammal lump när man är mammaledig och unna sig nåt fint när man återgår till jobbet. Men i förskollärarens värld, eller iallafall min värld, är det precis tvärtom. Det känns smått onödigt att slimma plånkan pga dyra kläder. Kläder som tvättas i 30 grader och bombaderas med snoriga näsor, kladdiga fingrar och målarfärg. Iallafall när man jobbar med minstingarna.



Har hittat fler saker på nätet som är fina och går åt det blåturkosa hållet. Kanel&Cayenne lottar just nu ett love(ly) armband. Om jag tänker var med i den tävlingen? You bet!


Bilderna är lånade av Odd Molly och Kanel&Cayenne.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

I know the feeling - är själv fritidspedagog. Praktiska kläder är vad som gäller på jobb. Och alla aka helst tåla att tvättas i 60 grader ;-)

Fru Sederblad sa...

Den där klänningen är bara så vrålsnygg!!

Kanel & Cayenne sa...

Kul att du gillar armbandet, speciellt eftersom det är designat av mig. :) Håller tummarna att du vinner det! Kram /Nellie