söndag 5 augusti 2012

All by my self


Ensam kvar i huset.
Jag passar på att fylla lungorna med frisk luft och kurerar den eländiga huvudvärken med piller.
Bakar överlevnadsbullar till trion i sakta mak (så att de kan fortsätta moffa i sig kanelisar under sin ledighet utan mig) och redigerar några bilder från i måndags.

Funderar på hur jag ska lyckas vända dygnet till det rätta imorgon
och att det är elva månader tills nästa härliga-svenska-sommar-semester.
Och så lyssnar jag till Elise Lindqvist och tänker på alla kvinnor som upplever helvetet på jorden.

Jag inser att mina bekymmer är små. Mycket, mycket små.
Och att ensamheten kan vara ljuvlig. När man själv får välja den.



2 kommentarer:

Editor sa...

Visst är det då, ensam eller själv. :)

Queen of Kammebornia sa...

Ja, visst kan ensamhet vara härlig när man får välja den själv. På engelska är det ju skillnad mellan alone och lonely, intressant.