tisdag 14 augusti 2012

En stund för mig själv

Kommer hem till ett tyst och ensamt hus.
För ovanlighetens skull. Ingen man, inga barn.
Har möjlighet att göra precis vad jag vill. VAD JAG VILL!
Det är då det blir svårt. För det är så mycket jag vill göra, så det låser sig.
Försöker komma underfund med vad som är viktigast. Ska jag göra nåt som bara gynnar mig, typ lägga mig på trädäcket under parasollet och slappa? Eller ska jag göra nåt nyttigt som man kan stryka på
det-här-vill-jag-göra-listan?


Istället jag äter upp de fina belgiska pralinerna. Trots att jag slutat med sånt och bara ägnar mig åt nyttiga grejor numera. (Inbillar jag mig det iallafall)
 Och funderar. Och funderar.

Och innan jag kommer på vad jag vill göra, så har familjen säkert kommit hem och chokladen ätits upp.
Som det ofta blir, när jag har en stund för mig själv.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Hmm det där känner man ju igen!
Tror du hade en rätt go stund där iallafall, kan ju inte gå fel med praliner :-)

Gottegrisen sa...

Känner igen det där :o)

mitt liv som jag sa...

Haha, ja du, jag instämmer med övriga, känner igen det där. Men jag antar att du fick njuta av god choklad i alla fall och det är inte fy skam det :). Kram Jennifer

TITTILINA sa...

Choklad och praliner är aldrig fel :-)

Queen of Kammebornia sa...

Vad jobbigt det där är, även om det är ett lyxproblem så är det så svårt att veta vad man ska göra när man får plötslig tid över :) Men belgisk choklad...jag säger mmmm :)