torsdag 23 augusti 2012

Höstterminens första vabdag

Tredje dagen på förskolan fick jag hämta min lilla plutta. Deras termometer visade på feber, så livet bjuder på hemmadag idag. Trots att hon är hur feberfri och pigg som helst. Men för att vara på den säkra sidan....
 
Så vi roar oss med att måla naglarna, skaka rumpan under en förmiddagspromis, jaga flugor och getingar, prova nya tunikan från Nordljus som jag kikat på så länge och nu fyndat på sjuttiorea.
And I love it!
 

Och när vi hämtat storebror i skolan äter vi mellis på trädäcket under ett vingligt parasoll. Känner oss lite crazy när vi stoppar i oss nylagad jordgubbskräm med glass (!?) Och kommer överens om att inget säga till pappa. För som I säger "Detta får vara vår hemlighet, för om vi säger det till pappa så kommer han gå upp på natten och äta upp allt." Han vet han. Vad som försiggår på kvällarna.
Nu ska vi bara se om lil´sis kan vara tyst.
 

8 kommentarer:

Allt och/eller Inget sa...

Alltså, tre dagar. Det är ju sjukt :) Samma här.... Krya på er hoppas febern inte kommer tillbaks.
kram kram

Allt och/eller Inget sa...

Vet inte om min förra kommentar försvann.. Förresten, vad GOTT det ser ut!!!

Kanel & Cayenne sa...

Hejja 70-rea! :) Kram /Nellie

mitt liv som jag sa...

Ser ut att vara en jättefin tunika, så glad man blir när man hittar något man verkligen vill ha på rea :).
Det lät som att det blev en trevlig dag för er, kan faktiskt vara skönt att få stanna hemma från jobb ibland, får man säga så???? ;). Må så gott och hoppas att febern flytt sin kos. Kram Jennifer

Anonym sa...

Men det blev ju nästan lite mysigt att VABBA :)

Queen of Kammebornia sa...

Hoppas hon blir bra snart, även om det kan vara nog så mysigt med vab-dagar om de inte är oroväckande sjuka :) Kram!

Unknown sa...

Underbar tunika och ljuvlig skål ;o)

Kram

Fru Sederblad sa...

Du har skaffat den tunikan som jag också har? Älskar, älskar, älskar den! Blir perfekt nu i början på hösten!