söndag 12 augusti 2012

Lördagkväll i mannaminne

Lördagkväll. Min man och jag. Ensamma ätandes middag på Vapiano. I lugn och ro. Utan söta små barn som avbryter stup i minuten eller som trillar ner från stolar. Bara han och jag och en jäkla god tiramisu till efterrätt (ja huvudrätten var helt okej, men inte riktigt i samma liga).
Skön start, på en skön lördagkväll.



HÄR
 skulle jag lagt in en film från gårdagens konsert. I Bergmantappning. Där man får njuta av Sveriges bästa liveband och där man kan få se en frälst bloggerskas anlete (snabbt förvisso) stå och klappa med händerna högt över huvudet trots mjölksyran i armarna som hon fått efter att ha hållit på sådär i sammanlagt en timme. En bloggerska som stuffat upp och ner till de bästa låtarna trots mannens smått besvärade min. Troligtvis pga pinsamhetskänslan och för att hon lyckades snudda hans fötter.

Men nu vill inte den här bloggen ladda upp sådana vackra och berörande filmer. Så det scenariot får ni liksom bara försöka se framför er med fantasins hjälp. Stuffing mama som bränner loss en sådär tusen kalorier på en lördagkväll med Jocke Berg.

Och nä, Jocke Berg hade inte lagt på sig några trivselkilon och troligtvis inte köpt kattsand.
Nä han var forfarande lika smal och lika förbaskat bra som vanligt. Nä, han var faktiskt bättre än förra gången. Så det så.

2 kommentarer:

Louise sa...

Låter härligt snäckan!

Fru Sederblad sa...

Men ska man inte ladda ner filmen någonannanstans och sen länka???