lördag 18 augusti 2012

I städtankar

Vi borde bjuda in till fest. Så att vi får ordentligt städat och fixat på torpet.
Vårt hus ser ut som om vi nyligen haft inbrottstjuvar, med saker hull om buller. Med saker överallt.

Det där med att fixa hemma är inte det vi är bäst på när solen skiner.
Vi är bäst på att umgås hela familjen när vi är lediga.
Som att hänga på Kummingården med hästarna Malva och Lilja och picknicka i gröngräset efteråt.


För att sen fortsätta kvällen med att hänga med Danny. Alltså inte hästen Danny, utan Amazing-Danny. Barnen måste ha sitt. Och gratiskonsert smakar gott.
Och städa, det kan jag göra när jag blir gammal och grå och barnen inte vill veta av oss.

4 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Så sant! Fast inland önskar jag att man kunde få både och, men dygnet har ju bara 24 timmar. First things first helt enkelt. :)

mitt liv som jag sa...

Hihi, ja ibland är det bästa sättet att få städat, för är det fest på gång så känner man sig liksom tvingad att städa :). Men jag tycker ni gör helt rätt som njuter av sol, hästar och Danny! Ha ne bra söndag! Kram Jennifer

Limetwig sa...

Kloka tankar! Så tänker jag osså ofta men sista tiden har det bara varit FÖR smutsigt och rörigt här hemma :) Jag fixar inte det utan då får man "offra" två timmar...
Men NU kan jag njuta igen för det är ordning ;)

Fru Sederblad sa...

Sommarbild. Jag älskar sommarbilder. Och hästar.

Det verkar inte gå någon större nöd på er ;-).