lördag 4 augusti 2012

När ölen tagit slut...


....pyntar vi Norrlands überfina flaskor med ringblommor.
Små, små solar, som lyser upp vårt hem

Små, små solar, som påminner om vår soliga dag på stranden.
Om huvudvärken (dock inte pga nåt alkoholintag), mitt kräftljusrosa ansikte och om dagens höjdpunkt:
Jag och lillan mellan ett täcke och en filt på trädäcket. Beskyddad av vårt svajiga parasoll.
Näsa mot näsa, en hand på min kind.
Sen en slumrande stund och för att bli väckt av mannens tacosbjudning.

Stranddagar i all ära, men den där sovstunden på trätrallen efteråt
- den går inte av för hackor den.


5 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Åh vad det låter underbart mysigt! Kram

House number 11 sa...

Så mysigt, så härligt!
Kram Jenny

Limetwig sa...

Hihihi, de där flaskorna har jag med, kan ju säga att jag inte köpte dem för ölen precis ;) Ha det gött på trädäcket och i sanden!

Hemma på Sjuan sa...

Så fint med blommor i de flaskorna!!

Kram Suss

Anonym sa...

De där flaskorna har vi med :)