måndag 3 februari 2014

Andningens Dag

 
Det är Andningens dag idag.
 
Jag stressar runt som alla andra småbarnsmammor gör.
Hämtar barn. Veckohandlar med dom.
Styr kosan ner till biblioteket (eller apoteket som lil´sis brukar säga)
för att låna en barnbok som inte finns inne.
Jag jallar hem till smootihetillverkning och läxläsning och slänger ihop 
en tacopaj för att samla pluspoäng hos han-jag-är-gift-med.
Jag nästintill tvingar densamme att äta.
 När jag får reda på att han kör fem-två-dag.
 
Med sista tuggan i mun, går jag med till Big Bro´s gympa för att studera.
Gängliga ben som inte alltid vill samarbeta.
Grabbar som slår volter. Glädje och lycka.
Rusar hem för att byta om. Knallar bort till yogasalen.
Och a.n.d.a.s....
 
Jo, verkligen andas.
Jag andas så in i bomben.
Jag andas in. Och jag andas ut.
Trycker ut det sista som lungorna har.
Andas så djupt under meditationen att jag känner hur hela min kropp svungar till.
I sittande ställning.
Hur jag nästan somnar i lotusställning.
 
Då andas jag.
Bort all stress jag samlat på mig under dagen
Denna Andningens Dag.
 
Somna sittandes....
Det är inte klokt!
Det är verkligen inte klokt...


4 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Visst kan det vara lite så :)
Livet har sin gång på nått sätt.
Jag pratade också o att börja yoga i helgen med mina vänner..
Det kanske vore så dumt :)

Ha en fin vecka och skynda långsamt.

Kram

Lena - gott för själen sa...

Vad härligt att bli så avslappnad att man somnar sittandes!

Ha en bra dag.

Kram Lena

mitt liv som jag sa...

Jamen du, så där kan dagarna vara :-). Härligt att få avsluta med yoga och tänk om man kunde lära sig att andas ordentligt hela tiden, det måste jag öva på.
Må så gott! Kram Jennifer

Nellie - the Flying Hippo sa...

Mycket klokt, och underbart! :) Kram