onsdag 5 februari 2014

Nu kan jag detta

Igår var jag på tantgympan. 
Skakade lite rumpa, tränade mina sillamjölke och försökte locka fram 
sexpacket som jag inte sett till sen mitten av nittiotalet.
Fast att jag kände förkylningens anstormning.
 
 
Så nu sitter jag här. Med snorvadderad näsa.
Och jag kanske kunde räknat ut det.
För som man tränar får man ligga.

Så jag tröstar mig med Semlogramsemlan som Bara Ögonfröjd bjöd mig på.
Precis som om hon visste att jag behövde en sån idag.
Det är fint med sådana människor. Sådana som vill göra en glad


Jag tycker att jag kan det här med vinter nu.
Jag vill ha längre dagar och mer fotoljus.
Tulpaner i rabatten och bacillfritt i min närhet.
Overallfritt på jobbet och händer som inte är spruckna.
Jag vill ha glassfika på trätrallen och lässtunder i uterummet.
Jag vill ha en sol som värmer mig.....

..... Jag. Vill. Ha. V.Å.R!



7 kommentarer:

Ida sa...

Härligt att den träffade rätt! Även om det hade varit trevligare om du inte mådde dåligt såklart..

Men du vilken tantgympa var du på??!! Själv var jag på grymt coolt bodypumpsliknande pass med träningsvärk idag hahahaa. Härligt att vi uppfattar det så olika, vet inte vad det säger om min fysik (eller din?)
Kram Kram

TITTILINA sa...

Jag kallar det tantgympa för att det är sån där gammal hederlig gympa för hela kroppen, för alla åldrar. Inte nån sån där hardcore variant där man tar i tills man mår dåligt. Utan lagom-tempo-gympa med lagom utmaning.
Dessutom tror jag att du är bra mycket bättre form än jag.
Men jag gillar "tantgympa"! Längtar ju till tisdagarna.

Kram

Lena - gott för själen sa...

Jag. Vill. Också. Ha. Vår!!!

Kram Lena

Villa Björkenäs Backen sa...

Vilka ljuvliga bilder.
Duktiga du som tränar.
Hoppas att du kryar på dig snart.

hA EN FIN DAG OCH EN TREVLIG HELG !


Kram

Ann-Louise sa...

Sååå fina bilder! Klart man vill ha vår när man ser dem!
Och vad smaskigt med semla!
Ha en skön helg
Kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Jag skriver under på vår! Sitter också hemma och snorar, trots att jag inte tränat en endaste sekund denna veckan. :( Krya på oss! Kram

Jennica... sa...

Jamen precis! Kunde inte sagt det bättre själv!
Kramis!