söndag 23 februari 2014

Kuddar, kreativitet och annat sånt på K

(Kudde 1. IKEA, Kudde 2. Vellingeblomman, Kudde 3-4 Ellos, Kudde 5. gammal från Nordljus tror jag)
 
Asså nu är det si sådär med kreativiteten igen.
Jag vill massor, men får inte ur mig ett dugg.
Försöker forcera fram det. Men till ingen nytta alls.
Det bara låser sig. 

Fast jag var visst kreativ nån morgon nu i veckan.
Har märkligt nog redan glömt bort vilken......
Jag fick iallafall för mig att stryka till mina nya fjäderprydda kuddfodral
Dom som legat och skräpat i garderoben sen i julas.
Tomma. Platta. Och innehållslösa.

Men iallafall, fick jag visst ett ryck sådär halv sju på morgonen.
Då nyinköpta innerkuddar skulle tryckas in och kokonas innanför fjädertryckta väggar.
Fluffas till lite. 

Jodå, det blev bra. Tyckte jag.
Trots att jag inte hann med att nån äta frukost innan jobb som jag borde.
Jodåsåatt.....
Han-jag-är-gift-med tycker väl sådär. 
Han tycker att vi har kuddar så att det räcker och blir över i det här minimala palatset.
Hur man nu kan ha det?
För många kuddar alltså?
Nä, men det går ju inte. Att ha för många sådana menar jag.
Nä kuddar, koppar och porslinsskålar - sånt kan man aldrig, aldrig få för mycket av.

W.O.R.D!

2 kommentarer:

Jennica... sa...

En mycket fin samling kuddar, superfin!! Vart har du köpt dem?
Och klart man inte kan ha för många!! :)
Kram Jennica

Lena - gott för själen sa...

Nä precis, så är det ju!

Jättefin fjäderkudde. Gillar såna, även om jag inte har nån sån själv.

Kram Lena