torsdag 13 februari 2014

Jo, men jag kan nog skratta åt det om några år

 
Den tokiga torsdagen börjar rätt bra ändå.
Solen lyser tillräckligt mycket för att ha uterumsdörren öppen en stund.
Influensakänslan i kroppen från igårkväll verkar ha avtagit.
Och lil´sis har hämtat sig tillräckligt från tisdagens tandoperation,
för att köra igång ett torsdagsbak.
 
Så det gör vi.
Bläddrar i Leilas bok och letar oss fram till cupcakes med riktig choklad i.
Vi rör och blandar. Kladdar och glömmer bort att vi ska ha gräddfil i, för bra fluff.
Så vi som redan fyllt några formar, får skrapa ur dom igen.
Slänga ner det i bunken och vispa runt.
Göra om. Göra rätt.
 
 
Men det är sen därefter som kymighetskänslan kommer krypandes igen.
Det är sen när vi leker frisör som lil´sis lyckas tråckla in kammen i mitt tunna hår.
Där vi kämpar en timme med att få loss den, innan jag, osminkad och i mysbyxor,
 måste sätta mig i bilen för att hämta Big Bro hos en kompis.
Jag tillsammans med förövaren.
Och tillsammans med min Staffan-Olsson-frisyr som har fortfarande
har en kam i högra hårhalvan....
 
Sedan förbaskat snabb med att förklara vad som hänt.
Inte tillräcklig snabb. Så att den andra klasskompisens mamma också hinner höra.
Nä, men hon måste ju tro att jag brukar vara lite under isen som går runt
med stora plastkammar i håret som SkogsMulle själv liksom..
Iiiiinget kooooonstigt aaaaalls.
 
Och sen då? Blev det saxen?
Nä.
Jag räddades av han-jag-är-gift-med.
Och om några så kan jag nog skratta åt det här.
Om några år ja.
 
Typ när hon tagit studenten eller så....

6 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vilken dramatik denna torsdagskväll! Hoppas i alla fall att cupcaksen blev bra. Kul att du inspirerad av recepten. Bananpannkakereceptet kommer senare i veckan... :) Kram

Lena - gott för själen sa...

Hahaha, men jag kan skratta åt det redan nu. Kärleksfullt! Stackare. Gud vad jobbig panikkänsla.

Ha en fin alla hjärtans dag!

Kram Lena

Mittgodastefinaste sa...

Jag känner så igen mig! Hade ungefär samma outfit och känsla igår när grannen ringde på.. Du kan nog skratta åt det tidigare än studenten!

Stor alla hjärtanskram till dig!

Kram Jenny

Jennica... sa...

Hahahahaha! Förlåt....men hahahahaha! Jag fattade inte att det var i ditt hår kammen fastnad, när jag läste på Instagram. Trodde det var i lilsis hår! :)
Kram på dig! Du förgyller verkligen mina dagar med dina vackra foton, din kärlek till godsaker och roliga historier!
Kram!

TITTILINA sa...

Tack Jennica för att du förgyller mitt liv med fina kommentarer! Som jag uppskattar dom!
Kram

Ann-Louise sa...

Kam i håret låter ju skoj, om man inte själv springer runt med den :0)
Men tandoperation låter ju verkligen mindre skoj, inte allt för allvarligt hoppas jag.
Ha en skön helg!