onsdag 12 februari 2014

Snart tycker jag att vi kan få hälsa dom välkomna på riktigt

Det där kvällsljuset alltså.
Det som ökar på en kvart varje vecka och ger hopp om våren, 
undanhängda overaller och mer energi.
Man kan inget annat än totalt förälska sig i det.

Barnen börjar känna suget efter att springa ut och leka på egen hand.
Jag följer med dom ut en stund idag.
Passar på att bjuda lungorna på frisk luft och hjärnan på lite kreativitet.
Det är uppfriskande ett tag, men det är rackarns skönt när 
man får komma in sen igen och värma sig. 
Tända lite ljus och bara vara.
I all sin enkelhet.
Innan kvällsbestyren kör igång.

Men vårkänslorna, nog finns dom där nånstans i skymundan.
Snart tycker jag att vi kan få hälsa dom välkomna på riktigt.

 

7 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Ja vårkänslor börjar verkligen bubbla nu. Jag drömmer om ballerina och jeansjacka, men det dröjer nog ett tag till... Kram

Lena - gott för själen sa...

Ja ja ja, vårkänslor nuuu!

Kram Lena

Helenas enkla vardag sa...

Tycker jag har lite vårkänslor redan, nu när snön börjar försvinna. Jag ser att det tittar upp lite grönt i rabatterna och fåglarna kvitter så högt och ljuvligt och sist men inte minst det fantastiska ljuset som håller borta mörkret mer och mer.
kram Helena

Queen of Kammebornia sa...

Ja, mera mera ljus! De där krispiga kvällarna när man aldrig vill gå in, de är ju så underbara!!! Varm kram!

mitt liv som jag sa...

Ja nog är det härligt med ljuset men vinterälskare som jag är så vill jag inte ha vår ännu :).
Kram Jennifer

Titta in hos Thess sa...

Jaa våren är sååååå välkommen !!!!!
Det kan inte gå riktigt fort nog ;)))

Hoppas att ni får en fin helg.

Kram Thess

maria at inredningsvis sa...

Vilken SJUKT söt post...snart våårrr :) jag hoppas att du haft en fin Alla hjärtan i helgen.

Ny post ute....hur man hittar drömmattan :)

LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion