onsdag 22 september 2010

Barncancerfonden

Det är så mycket som jag tänkt att jag skulle göra den här veckan, men av någon anledning hinns det inte med.
Fast idag har jag faktiskt ägnat mig åt att prissätta för små barnkläder (ärvda och köpta) som ska skänkas till barnbazaaren som går av stapeln på lördag. Två gånger om året anordnar några mammor denna populära "loppis" (jo det är lång kö vid öppningsdags) för att samla in pengar till Barncancerfonden. En av mammorna i denna föräldragrupp miste för några år sen sin 6-åriga dotter i cancer.
Häromdagen började jag att läsa om flickans kamp mot sjukdomen, http://www.inlinesskanerunt.se/ , men fick sluta efter några rader. Tårarna trillade ner för min kind och jag blev så berörd. Jag kan inte, vill inte ens, tänka tanken på vad hon och hennes familj fått gå igenom. Det absolut mest fruktansvärda som kan hända en som förälder.

Två plastpåsar är iallafall fyllda och förhoppningsvis kommer det bli några hundralappar som kan användas till forskning odyl. Dessutom blir förhoppningvis även några köpare glada över sina fynd.

Ett fantastiskt initiativ är dessa mammor!

Inga kommentarer: