tisdag 7 september 2010

Besikting på BVC

4-årskontrollen är avklarad, eller 4-årsintervjun som det fint kallas. Det skulle pratas och räknas, hoppas och gås balansgång, ritas streckgubbe, skrivas namn, kollas hörsel och syn med mera, med mera. Sonen skötte sig kalas och vi fick godkänt på besiktningen. Stolt mamma, men framförallt kanske lättad mamma, fick gå hemåt och dagisåt med sina finingar. Lättad mest för att syn och hörsel fungerar som det ska. Pratandet och ordförrådet var jag väl mindre orolig för, för prata det kan han :-)

Vid mellis visade det sig att det dessutom är en mycket klok (blivande) fyraåring vi har. Vi pratade om morfar och om att I saknar honom.
"Jag vill inte att morfar ska vara i himlen, jag vill ha honom kvar. Jag vill inte att han skulle röka cigaretter. Jag vill ha honom kvar här."

Tänk om alla vuxna kunde vara lika kloka. Fimpa cigaretterna och ge sina barn och barnbarn mer tid tillsammans.

Inga kommentarer: