onsdag 8 september 2010

Skånefrun

Oj vad man vill hinna med mycket om dagarna som hemmafru. Vissa dagar är man effektiv som attan, andra dagar tror man att man är det men har inte lyckats få nåt vettigt gjort. Arbetsdagen är vilket fall längre än nio till fem.

Idag har jag:
Gjort frukost/lunch/middag
Kört en maskin disk
Hämtat och lämnat på dagis
Pratat med min höggravida väninna i telefon(ska inte den där bebisen komma snart??)
Promenerat en halv mil
Handlat (under promenaden)
Tvättat och hängt upp fem maskiner tvätt
Sytt färdigt I´s kuddfodral
Bakat kanelbullar
Ätit kanelbullar
Tröstat E som blev asarg för att hon inte fick äta ogräddade kanelisar
Tröstat E som blev ännu argare när bullarna kommit ut från ugnen och hon fick veta att de skulle kallna först...
Svarat på mail
Noppat ögonbryn
Lagt ett av barnen
Beställt två jeans till I från HM (galet billigt - 2 för 98:-!!)
Läst bloggar
Slängt tidningar och reklam i återvinningstunnan
Andats - nej. Det är det jag ska göra nu. Slappa framför teven, det var längesen sist.

Ja livet som hemmafru kan vara galet glammigt. Min vardag brukar dock inte kantas av guld, fina middagar, botox eller shoppingturer med Mercan. Men att få vara hemmafru och vara tillsammans med mina barn är guld värt! Och Skånefru, det är jag allt. Även om det inte är i samma kaliber som mina "medsystrar" på femman ikväll.

2 kommentarer:

Gottegrisen sa...

Vad man hinner på en dag när man tänker efter :o) Här har det också bakats kanelbullar. Elsa hjälpte glatt till, men inte ens doften av nybakade kanelbullar kan lura henne att fika. Vad gick snett med Gottegrisens dotter ;o)

TITTILINA sa...

Oj, ja hur kunde det bli så?
Det kan säkert rätta till sig :-)