lördag 30 juli 2011

Bytt är bytt,

och kommer aldrig igen.

Funderar på mitt liv gamla som sta´bo och sambo och mitt nya som bybo och gift småbarnsmamma.
Då - innehöll en lugn lördag sovmorgon, en tur på stan med eller utan shopping (eller kanske inte utan), absolut en fika på ett hett inneställe, en eftermiddagslur eftersom man tagit ut sig så och en bio eller video på kvällen.
Nu - innefattas samma veckodag av storhandling på Ica, ett besök i leksaksaffären, en promenad för att somna lillan, fem maskiner tvätt, jordgubbskrämskok, byte av sängkläder, vädring av täcken och kuddar och i bästa fall godis i soffan när kvällen kommit - dvs om barnen somnar i tid och om vi inte ätit upp allt smågodis tidigare under dagen.

Jag säger inte att jag vill ha tillbaka mitt gamla liv. Eller att lördagarna är billigare nu. Bara att det något annorlunda. Kanske inte så lugnt och soft längre, men absolut inte utbytbart.

Inga kommentarer: