onsdag 6 juli 2011

TGIS

Sommarkänslorna börjar sakta infinna sig. Solen och värmen. Lugnet, njutningen och avslappningen. Robyn´s konsert på Sofiero bjöd kanske in på just detta. Konserter ska helst avnjutas utomhus tillsammans med vackert väder. I annat fall passar det sig bättre i en inomhusarena. För vem vill stå ute i kyla och regn och lyssna på sina idoler?

Jag har dock blivit för gammal för att ha idoler. Men Robyn var great och så fruktansvärt energisk på scenen. Mer energi än Duracellkaninen själv. Me and my army - få förband har varit så bra på konserter jag besökt. Femetta.

Idag bjöds det på sovmorgon. Låg kvar i sängen ett tag och läste i min bok. När hände det sist? Förbaskat skönt iallafall. Och uppskattat. Vanligtvis brukar nån stå vid sängkanten och rycka mig i armen och säga "lälling!"

Efterlängtad mamma möttes av efterlängtade barn hos farmor. Stora kramar, omfamningar och mycket mys. Efter dagens lunch blev det strandhäng med fem andra mammor och en hel hop av barn. Halvstormigt nere vid vattnet (det är ju där man ligger som småbarnsförälder), så efter två timmar blev det hemgång till en av dom andra mammornas palats. Soft med kaffe, bullar, mammasnack och trötta hängiga barn. Inte mina dock, dom var helt begeistrade över alla nya leksaker och hade fullt upp.

Den softa sommarkänslan börjar som sagt att infinna sig.
TGIS - Thank God it´s summer!




Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: