fredag 22 juli 2011

En portion flyt, tack!

Vilken sommar! Det kunde varit bra mycket värre, men också bra mycket bättre. Det går ju inte säga att vi hade iallafall tur med vädret. Regn på Mallorca, regn på Pippiland och igår regn på Österlen. Det förbaskade regnet kunde jag väl ta om det inte vore för dom förbaskade vindrutetorkarna som la av. Mitt i ösregnet. Mitt under körning. Paff! Vi fick svänga åt sidan flera gånger och kom lyckliga och välbehållna hem. Kanske ska jag inte gnälla över dåligt flyt, med tanke på det lyckliga slutet. Men jag är trött på bilskrället. Konsekvenserna det ger.

Idag skulle vi åkt till en av mina bästa vänner och hälsat på. Jag har inte träffat henne på tre år. Tre evighetslånga år. Två somrar tidigare har vi fått boka av i sista minuten av hälsoskäl. Idag är alla friska, men bilen sjuk. Jag känner mig som en klurendrejare, fast att orsakerna är utanför min makt. Jag är inte den som föreslår dejter och sen drar mig ur. Jag vill varken göra mig själv eller andra besvikna. Ett ord är ett ord.

Behöver jag säga att bevsikelsen är total?
Vad fasen, ge mig en portion flyt nu, tack!

Inga kommentarer: