måndag 4 juli 2011

I jordgubbslandet

I jordgubbslandet, med stora gummistövlar på fötterna. Där bland buskar och röda bär kommer minnena snabbt tillbaks. Från tonåren då man vecka efter vecka låg i landet och kröp fram mellan raderna. Hårt slitandes för varenda liten peng. (Finns det några sådana ungdomar idag?) Med värkande rygg. Tillika värkande knä. Ryggen protesterar redan efter några minuter idag. Trots den korta tiden jag hasar mig framåt. De här är inget för gamlingar, inget för oss över trettio plus.

På en dryg halvtimme har jag rafsat åt mig tio liter! Tio liter - tänk om jag hade det ackordet som tonåring? Men nu är jag inte tonåring längre. Jag är småbarnsmamma och sådana har inte tid och pilla navelludd eller snacka med grannen under plockningen. Nä småbarnsmamman ska se till å vara hemma i tid när mannen har maten på bordet, för att sedan dra vidare till affären för att veckohandla. Snacka med grannen hinns inte med. Inte för att det finns nån å snacka med, för det ganska tomt i landet eftersom jag sladdat in dit kort före stängningsdags.

Nu ska de rensas, sköljas och sen frysas in. Kanske för att sen bli lite mer kräm. Hur mycket vuxenpoäng är inte det värt?



Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

2 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Ååååå, va gott! Både fläderblomssaft OCH jordgubbar när vi kommer ner. Inte illa!

TITTILINA sa...

Vi laddar för er ankomst!