fredag 1 juli 2011

Det ser bra ut.

För barnens del, har det varit rena Barnens Dag. Fyra bussturer, klubbor, lunch på McDonalds, besök i tre leksaksaffärer, glass, pärlor, Astrid Lindgrenskiva, nya frisyrer och färgprickar i håret. Jodå, lilla E också, som vände sig mot frisören när denna var färdig med brorsan och frågade E***? Hon fick snabbt klartecken och hopppade glatt upp i stolen för att förkorta tio små fjun och få samma matchande prickar i håret.

För egen del har inte varit riktigt Mors dag. Men bättre upp! Nästan som att vinna på triss! I tisdags ringde jag till tandläkaren för misstanke om hål. Lyckades få den sista tiden idag innan semesterdags och slog till på den. Dock inte helt utan ångest. Jag har våndats i dagarna tre. Helt i onödan visade det sig. Efter tandronden hörde jag "Det ser bra ut!". What? Behöver jag inte borra? Eller komma tillbaka? Kan jag bara gå härifrån som en fri och lycklig kvinna? Yepp! Det var gräsligt längesen jag fick ett sådant det-ser-bra-ut-besked från en tandläkare. Framförallt mina graviditeter har gett mig dåliga och håliga tänder (tydligen ett arv från mamma) och nu såg det baske mig bra ut. Tadaa!

Förvisso niohundra dineros fattigare, men med tanke på vad jag räknat med så känns det mer än okej. Nypolerade och rena tänder dessutom, så rena att man knappt vill förstöra den känslan med nåt sött och gott. Men nu är det ju helg dessutom, så så går det ju inte att tänka.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Tina sa...

hahahaha, det var ju så långt ifrån vad jag trodde som det kunde vara! Men det är alltid så skönt att få grönt ljus hos tandläkaren.

Vad duktig du é som bloggar! Jag följer många bloggar, är så impad av de som skriver & berättar nästan varje dag.

TITTILINA sa...

Jag hoppas att jag kan vara lika duktig i fortsättningen när jag börjat jobba också.