fredag 16 september 2011

12 tecken

12 tecken på att jag lämnat föräldraledigheten och återigen börjat jobba.

- inser att kött som skulle tagits upp ur frysen på morgonen fortfarande ligger i frysen när det ska tillagas på kvällen.

- har en översvämmad tvättkorg med smutstvätt

- har samlat på oss ovanligt stora fluffdjur (dammråttor) i hörnen

- drömmer om sandkakor och bajsblöjor

- har grejer precis överallt i hela huset (Var ska jag börja? Kanske syns det nu hur mycket jag faktiskt röjde under mammaledigheten)

- behöver chokladdopa mig på kvällarna för att orka blogga

- somnar i lillsnuttans säng vid åttatiden

- tar bilen istället för att promenera när jag ska fixa småärenden

- har fått gunghandleder. (Finns det nåt som heter så? Ont gör det iallafall)

- says hello HM, goodbye OM

- får trevliga frågor som: Har du varit utomlands? (Tack för gratis solbränna)

- funderar på varför barn är så snabba på att slurpa i sig snor innan man hunnit hämta snorpapper. Är det för att de är väldigt hungriga? Eller är det för att de tycker att det är lika delikatessliknande som ostron?

Inga kommentarer: