onsdag 28 september 2011

Femåring = monster?

Inte nödvändigtvis. Men på barnens förskola blir födelsedagsgrisen målad i ansiktet på sin dag. Om de vill förstås. Så idag hämtade jag ett monster. På egen begäran. Han ville se ut som ett monster. Världens finaste och goaste monster dock.

Dagen har firats med paket och tårta. Jag körde på en gammal goding. Marängtårta med grädde, skivad banan emellan och vindruvor på toppen. Just så som min barndomsväns mamma alltid gjorde vid hennes födelsedagar. Gott. Gottigottgott.

Jag har svårt att förstå att han redan fyllt fem. Det var inte längesen han låg här i vår dubbelsäng till beskådan. Världens vackraste bebis. Såklart. Vi tittade och tittade. Kunde inte se oss mätta.
Nu är han fem och långt ifrån bebis. Känns konstigt, för själv har man ju inte åldrats alls under tiden. Eller?





Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: