lördag 19 maj 2012

Dagen efter

Jag har sagt det förut och säger det igen - baksmälla är nåt helt annat nuförtiden. Baksmälla är numera trötta, griniga barn som fått för lite sömn, för att de varit uppe länge kvällen innan. Och den baksmällan, den skojar man inte bort. Det gör man inte. För dra mig baklänges vilket hej och hallå det kan bli om man är tre år (eller sex), har allierat sig med trotsåldern och tappat några timmars sömn. Jisses, hur arg kan man bli?

Som förälder krävs det en och annan sockerbit för att dopa sig lite. Härda ut.
Tacksamt nog gladde min syster mig med Leilas bok häromdagen. Den som jag längtat så länge efter. Välbehövlig just idag. Snodde ihop lite Leilainspirerade Dumlemuffins för att hålla blodsockret uppe. Det höll en stund. Men nu känns det som att det är dags att fylla på med mer. Om jag inte ska somna på första närmsta horisontella läge, typ golvet.
Det ser ut att bli en tidig kväll ikväll. Jodåsåatt....

2 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Nej du den baksmällan är verkligen inte att leka med :). Hoppas dagen gått bra att det går lättare imorgon! Kram Jennifer

Ann-Louise sa...

Bra att den snabbt kom till användning! Den verkade ju innehålla en massa smarrigheter.