torsdag 10 maj 2012

Mutor eller belöning?

Regn utav bara helskotta. Innedag så det bara skriker om det. Videomys i soffan med glasspinne i mun. Nä inte jag, utan barnen. (Tappade suget när jag fått en inbjudan till tandläkarebesök) Som en liten muta för att de varit så duktiga efter dagiset. Då jag släpade ner dom till Linda för shopping av sedelhögen från födelsedagen. 25 % på allt. Sånt går jag igång på. Joråsåatt. Där stod de duktigt i intryckta i ett hörn när mamman provade kläder. Förvisso bara tre plagg. En liten blus som jag redan pinkat in i mitt revir tidigare. Och så fanns det ju ett par Tittilinabyxor till. Jo, sköna OCH fina - en ovanlig kombo. Så sköna att jag skulle kunna vandra runt i dom 24-7. Och en tunika som lätt skulle kunna få plats i påsen, men som förnuftet stoppade.

En dags regnade är helt okej. Men nu får solen gärna titta fram igen. Så jag kan sitta ute i trädgården och fika i mina nya knälånga byxor. Få färg på näsan, känna gräset mellan tårar och luuuukta på blommorna. Mmmmm... Ska vi säga så?
Eller krävs det att jag måste dansa soldans först?

2 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Ja nu får det vara nog med regn! Fast ibland är det ju helt ok med sådan där mysiga innedagar :). Kul att shoppa lite. Må så gott! Kram Jennifer

House number 11 sa...

Visst är det ganska. Mysigt med regn...men du får gärna dansa den där soldansen, nu inför helgen! Jag dansar också!
Ha en underbar fredag!
Kram Jenny