onsdag 23 maj 2012

Trädgårdsonsdag

Kryddar till vabdagen med lite feber också. Varför inte? När man ändå är hemma liksom?
Lilla E fick feber igårkväll, till följden av hosta och en titt-som-tätt-besökande elva. Men imorse när hon vaknade var febern borta igen. Jag är inte den som ropar hej än, men det gör hon. Pigg och glad utbrister hon: "Om alla är friska idag, så kan vi åka till Vellingeblomman!"

Jo det kunde ju vara trevligt, men det är snabbt avslag på det. Dels för att storebror ska vila sitt ben idag och dels för att jag snart går i personlig konkurs p g a det stället. Det håller inte. Det gör det vekligen inte. För vem vill hamna i Lyxfällan för att man förhandlat sig på Vellingeblomman? Handlat upp barnbidrag och tömt barnens spargrisar på växter? Nä, nån måtta får det vara. Här försöker vi dra i nödbromsen i tid.

 Fast i helgen blev jag med olivträd. Bland annat. Special prize for me. And so many more. Och nu går jag här och förlustar mej med tanken om ett citrusträd. Spesschalprajz på det med-  t o m idag.
Ett sådant skulle sitta fint.







3 kommentarer:

House number 11 sa...

Ja, Vellingeblomman har såå mycket fin! Och ett citrusträd har jag velat ha länge! Åh!
Hoppas att nu har kryat på er idag!
Kram Jenny

mitt liv som jag sa...

Oj vilka fina bilder, gillar verkligen den sista! Krya på er nu. Kram Jennifer

dianasdrommar sa...

Vill också ha ett citrusträd och ett olivträd...fina bilder kram Diana