onsdag 21 augusti 2013

Alla säger att man ska göra det man är bra på

 
 
Tjugotvå grader och sol...
Då är det liksom svårt att åka hem och stänga dörrarna och köra tvätta-städa-diska-rejset.
När alternativet är att dra iväg på ny onsdagsfika med barnen.

 
Jo, jag vet - mycket fika blir det.
Men man ska ju göra sånt man är bra på. Det säger alla.
Och jag är bra på att fika med barnen. Fylla dom med socker och själv slicka mig runt
munnen efter dom smarrigaste bakverken. Sån är jag.
Villig å piffa till vardagen.

 
Så vi kör en onsdagsfika idag. Igen.
I hallonens tecken. På Hallongården.
För alltså ska man gå upp klockan fem varje onsdag,
då kan man nog behöva en sockerchock för att orka hålla sig vaken hela kvällen?
 

8 kommentarer:

Ida sa...

Äh vi som stack till Märtas och åt glass, då kunde vi ju fikat ihop! Kände inte heller för att åka hem och köra racet så jag överraskade barnen som blev glada. Kram

TITTILINA sa...

Det hade verkligen varit trevligt med ert sällskap Ida! Det kanske vi kan få ihop en annan dag?

Kram

Anna Margareta sa...

Fika är ju bland det bästa som finns att göra med ungar à. Sitta och prata och fundera tillsammans över en kanelbulle slår det medta! Kram

Queen of Kammebornia sa...

Jag tycker du gör helt rätt och att gå upp så där tidigt kan ju aldrig vara bra. Inte för mig i alla fall, då mår jag illa. Stor kram!!!

Lena - gott för själen sa...

Ja, nån ska ju göra det också! Fika alltså.

Kram Lena

Jennica... sa...

Åhh, jag gillar dig! När jag läste rubriken tänkte jag att det här skulle bli spännande att läsa. Vet ju att du är bra på mycket, men var nyfiken på vad du skulle ta upp. Jag övar ju mig på att kunna säga högt vad jag är bra på. Och sen blev jag så full i skratt, du är väl för härlig! Att fika är faktiskt jag också bra på! :)
KRAM!

mitt liv som jag sa...

Underbara bilder! Och helt rätt att ta fika med barnen istället för att städa, städa kan man ju alltid göra sen. Men att fika i solen med sina bästa kan man inte alltid få till så det gäller att passa på :-).
Ha det! Kram Jennifer

Nellie - the Flying Hippo sa...

Klart du ska göra det du är bra på! Livskvalitet skulle jag vilja kalla det. :) Kram