tisdag 27 augusti 2013

Inget konstigt alls

 
Min hjärna är för trött för bloggeriet.
Jag saknar ord och formuleringar.
Kamerabatteriet signalerar fullständigt urladdat
och minneskortet är fullt.
 
Jag lämnar böcker till biblioteket sent på kvällen för att jag missat "bäst-före-datum".
Smyger mig fram till bokinkastet i joggingbyxor, nattlinne och flip-flops.
Bjuder paret på balkongen ovanför på "en syn för gudarna".
 
Jag äter vindruvor istället för godis när sötsuget pockar på.
Och får förflytta mig och min nattsömn till Big Bro´s koja
eftersom han och hans mardrömmar vårdas in my side of bed.
Inget konstigt alls.
 
Men imorgon är det onsdag.
Sån där då man måste stiga upp så in i bängens tidigt.
Men det kan också bli en sådan med en after-work-fika inne i stan med kidsen.
Och sedvanliga bilder på det.
Vi får väl se. Vi får väl se.
 

2 kommentarer:

Anna Margareta sa...

Åh en sån dag. Hoppas idag blir bättre. Fika med kidsen är svårt att slå. Megamysigt!

Kram

Bara Sara sa...

Ja hur mycket orkar man egentligen nu när det är väldigt mycket vardag igen.. Är rätt trött i den här delen av landet också, kan jag säga.. Kram Sara