måndag 5 augusti 2013

Utan dina andetag


Det vackra vädret påskyndar inte direkt bildredigeringen.
Det är så många foto, så jag vet inte vad jag ska välja.
Så jag tittar bakifrån och hittar det här.
Bröllopsnattens sista bild.
Avslappnade, kära och lyckliga.

Jag tänker på ceremonis mest tårfyllda del.
Då solisten sjunger och jag ska fotografera.
Men ögat har svårt att nå sökaren. Fullt av tårar som poppar ut.
 
Kent´s "Utan dina andetag"
Vackert - oavsett om man är Kentfantast eller ej.
Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag

Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår blir jag
Utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
Om du inte ser på
Och genomskinlig grå
Vad vore jag
Utan dina andetag

Vad vore jag
Utan dina andetag

2 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så vacker bild!
Den sången är så fin, kram Suss

Maria at inredningsvis sa...

WOW vilka underbara bilder du bjuder på:) din blogg är alltid så mysig att besöka.

Om du vill ha lite höstmode inspiration kan du kolla in min nya post:)

Ha en härlig dag:)

LOVE Maria at inredningsvis.se - the Swedish design blog