lördag 24 augusti 2013

Ibland glömmer jag nästan bort att andas

 
I den mörka augustikvällen promenerar jag längs gatorna.
Förbi kräftskivor i oändlighet.
Förbi skratt som är fulla av fest och vin.
Och förbi högtalare som bjuder på musik. Ibland bra. Ibland inte.
 
Det är inte klokt vad mörkret kryper in på oss snabbt nu.
Utomhusfester byts snart ut mot inomhuspartajer.
Sommaren har nästan sprungit mig förbi.
Och jag svingas in i alla måsten.
Inser att jag inte utövat yoga en endaste gång under hela sommaren.
Inte en endaste gång!
Inte tagit tillräckligt många djupa andetag.
 
Nu är det full rulle igen.
Och jag borde nästan göra en grovplanering för höstterminen.
Fundera på vad jag har för behov?
Vad min familj har för behov?
För ibland glömmer jag nästan bort att andas.
Iallafall sådana andetag som passerar ända ner i lungorna. Och ner i magen.
 
Så nu fortsätter jag kvällen med photoshopping.
Lyssnar på Snatam Kaur.
Och drar djupa andetag.
 
 


Inga kommentarer: