söndag 11 augusti 2013

Jag kan ju inget annat än det här....

Drar sakta in ett nytt andetag.
Förbereder mig för vad som komma skall.
Det nya livet. 
Det som saknar semesterkoma och istället bjuder på rutiner, 
tidiga morgnar och ett huvud på skaft.
Hur det nu ska gå?
Jag kan ju inget annat än det här.
Semesterlunk, köttbullsubs på stranden, sena kvällar med vänner
och sovmorgnar till halv tio. Minst!!!

Det har varit ett av dom bästa "sommarloven" på länge.
Och jag skulle kunna leva såhär resten av mitt liv.
Avslappnad, utan en massa måsten och med massor av mjukglass i magen
Men imorgon är det dags att låta mobilen (om jag nu hittar den!?) väcka mig klocka sex,
kladda in ansiktet med mejk, passa tider och låta cirkusen rulla igång.

Jag som glömt bort hur man gör sånt.
Jag som inte längre kan nåt annat än semesterlunk...


Wish me luck!



9 kommentarer:

My everyday life sa...

Lycka till! Kommer att gå bra, det är jag säker på. Trots att man kommit ur rutinerna helt så sitter de i ryggmärgen och vips så är man tillbaka. Märkte dock att alla var extra trötta efter någon dag.

Ha en bra dag imorgon. Kram Nina

Bara Sara sa...

Luck!
och jag tror att man njuter så mycket av sin ledighet just för att man nånstans vet att den ersätts med vardagslunk, förr eller senare..
Kram Sara

Nellie - the Flying Hippo sa...

Det går snabbt att komma in i lunken (tyvärr). Ha en bra dag! Kram

Unknown sa...

You'll make it!

Helenas enkla vardag sa...

Det känns som du verkligen är utvilad. Det kommer gå bra ska du se. Sov så gott.
Kram Helena

Lena - gott för själen sa...

Och tyvärr (eller som tur är) så kommer man på hur man gör rätt snabbt!

Kram Lena

Jennie sa...

...och det gick ju bra!! Med möte och allt😀

TITTILINA sa...

Yes, we did it Jennie!
Men inte vågar jag sätta mig i soffan nu... #dåkommerjaggaranteratsomnapåstuds#

Ann-Louise sa...

Ja usch! Har verkligen jobbångest! Max tittar på bilden och säger "det är ju när I och E var hos oss" Nää, det är nog inte säger jag, men ack så fel jag hade. När jag tittar lite närmre så ser jag ju att killen hat ju rätt!