lördag 17 augusti 2013

Det är hon och jag

 
Det är hon och jag som åker in till storstan och fixar nytt pass åt mig.
För sånt måste man tydligen ha när man ska åka till värmen om några veckor.
För att lapa sol och bad. Ta dagen som den kommer.
 
Det är hon och jag som irrar runt i den lilla småstadsidyllen på jakt efter
Limhamnsbomber. Dom som ska stilla vår nyfikenhet till eftermiddagsfikat.
 
Det är hon och jag som kapitulerar i dubbelsängen efter en uppfriskande fyraårstrots.
Där vi tillslut somnar i varandras armar.
Där jag äntligen får en eftermiddagsnap som jag inte lyckades få till under semestern.
Och där hon får tanka energi inför kvällens flickidolsgig på festivalen.
 
För nu är vi på gång!
Vi är laddade. Vi är tända!
 


6 kommentarer:

Bara Sara sa...

Å att ni haft det bra ändå, du och hon del lilla söta på bilden! Kram Sara

Unknown sa...

Så mysigt du skriver!
Vart ska ni åka?
//bara anna

TITTILINA sa...

Tack Anna! Det blir en vecka till Mallorca.

Queen of Kammebornia sa...

Vilken fin bild!

TITTILINA sa...

Tack Pia!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Den lilla sötisen! Att somna i varnadras armar, det låter underbart mysigt, med eller utan trots dessförinnan. Kram