onsdag 7 augusti 2013

Alltid vid min sida

 
 
Den borde alltid vara vid min sida.
Kameran.
Den borde absolut vara med mig dagar som dessa.
Då jag och min gymnasiekompis och våra fyra barn
åker ner intill kanalen för att bada.
Där kvartetten i blandade åldrar står på rad längs bryggan,
för att fånga räkyngel med sina hinkar.
Där dom badar i Östersjövatten och sen rullar sig i sanden.
Där dom kiknar av skratt och för en stund liknar små sandfärgade chokladbollar,
 för att sen göra om proceduren igen.
Och igen.. och igen... och...
 
Jag missar det tillfället.
Att föreviga de sandfärgade chokladbollarna.
Men när vi kommer hem äter vi Flygande Jakob,
som smakar ljuvligt och lite åttiotal.
Snor ihop lite glassclowner till efterrätt.
Och stillar dagens glassbehov.
 
Men kameran borde alltid vara vid min sida.


8 kommentarer:

Unknown sa...

Inte för att man MÅSTE föreviga allt i bilder... MEN det är just därför en mobil med schysst kamera är så bra att ha.

My everyday life sa...

Känner igen det där, att kameran alltid borde finnas där! Sen att man ska kunna med och ta kort också. En gång i Rom så kom det fyra nunnor och mumsade färgglada glassar och det hade blivit en häftig bild men jag kunde inte med att fråga eller bara gå fram och ta...och jag ÅNGRAR det så.

Fin glass du gjort :) Kram Nina

TITTILINA sa...

Nä det är sant Louise, men detta var verkligen memories om jag hade velat föreviga med storekameran.....

Vilket motiv Nina! Ja ibland har jag oxå svårt för att ta kort på folk så där i offentligheten....

Kram

Anna Margareta sa...

Och jag som vill ha en stor fin kamera. JAg bara fotar med mobilen och ibland blir det bara skittråkiga bilder. Fram med finkameran om du har en för sjutton!

Kram

Anonym sa...

Pyssliga Tittelina, vilken fantastiskt fib glass! <3 Kram Hanna

Ida sa...

Oj oj oj vilken fin glass. Har aldirg sett sådana förut men måste genast överraska dottern med det imorgon! Kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Känner igen det där, men samtidigt vill jag ibland vara i stunden istället för i kameran. Svårt det där, jag brottas med detta ganska ofta. Föreviga eller verkligen uppleva. Kram

Malin på pastill.nu sa...

Vilken helt underbar glassgubbe!! Såna måste jag göra :-) Vad underbart för er att bo i Kämpinge, jag är helt förälskad i stället! Det är andra sommaren vi varit där och vi lär komma fler gånger :-)

Jag brukar faktiskt med flit lämna kameran hemma när vi ska iväg på utflykter med familjen. Det blir så himla lätt att jag bara blir fotograf och faktiskt inte njuter av nuet, utan bara av mina foton efteråt.