torsdag 1 augusti 2013

När man inte vet vilken ände man ska börja i

Vilken dag!
Jag vet inte riktigt vilken ände jag ska börja i.
Om jag ska börja berätta om Öppen bondgård nån mil utanför min hemtrakter?
Där vi lassade dit två bilar fulla med nyfikna ungar,
som visade sig ha extremt känslig näsa (som de höll för) inne hos kossorna
och där någon mumlade något att "vi borde ha tagit med tvättklämmor"?
Eller att jag innan jag satte ner min högra sko i en gigantisk koblaja,
 träffade på självaste Sederbladskan - den absolut snyggaste kvinnan på stället.
Jo, hon är faktiskt ännu snyggare i verkligheten.
 
Eller om jag bara ska hoppa över allt det där och visa bilder
från Magasin 36, där vi härjade loss i Butiken och Saluhallen?
Och blev helt yra i huvudet av allt vackert och gott som frestade våra ögon.
Jo, men jag tror att vi gör så.
Visar bilder och klunkar i mig massor med vatten.
För att släcka törsten efter kvällens vin och pizza med vänner.
 
Så gör vi...
 






7 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Det där lät som en toppenbra dag! Så skoj med öppen bondgård, det skulle jag och mina barn gilla :-).
Kram Jennifer

Anna Margareta sa...

Så härligt och så mycket fint det var i butiken. Och visst är det kul att snubbla på bloggare sådär. Kram

Fru Sederblad sa...

Ha, ha! Trevligt att träffas och jag missade visst den bättre delen av dagen, ser jag...

Ida sa...

Åh där är så snyggt och man vill ju köpa allt där..! Skall dit och två dagar och bjuda min mamma på brunch, längtar! Kram

Titta in hos Thess sa...

Herre jisses ilsken dag !!!!!
Jag blir alldeles lyrisk bara jag hör talas om det :)))))

Kram Thess

Lena - gott för själen sa...

Hann ni med allt det där på bara en dag!? Verkar superhärligt.

Kram Lena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Öppen bondgård, det låter ju hur trevligt som helst, förutom koblajan då. Var ligger den? Kram