torsdag 3 april 2014

Äntligen helg

Den satt långt inne den här veckan.
Jag tror inte att jag doppat rumpan i soffan en endast gång sen i söndags.
Bara jobbat, handlat, jobbat, tvättat och jobbat igen.
Jo jag har ju förvisso unnat mig två träningspass också, men dom har liksom
känts nödvändiga för att hålla stressen i schack.
 
Men det har verkligen varit tänkvärt.
För nu, är det tydligare än nånsin, att karriär inte är nåt för mig.
Jag är inte gjord för, eller intresserad av, att komma hem sent om kvällarna.
Pussa barnen god natt när de redan somnat och sen själv stupa i säng
För att få några fjuttiga timmars överlevnadssömn och längta efter tider då man ska få ta tag
i den rena tvätthögen som förökat sig högvis i hela huset likt celler som delar sig.
Plopp, plopp, plopp....
 
 
Men nu är det torsdagkväll med tillhörande helg.
Och jag ska köra ner mina händer i kaksmet, tända de där ljusen som luktar så underbart.
Och natta min barn!
Sådana saker som jag saknat allra mest...


4 kommentarer:

Limetwig sa...

Ja nu tar vi helg, det tycker jag låter som en strålande ide'e !

Bara Sara sa...

Nä, ska man göra avkall på livet med barnen kan det ju kvitta. Sa Sara som jobbar heltid men får det att funka tack vare möjlighet att jobba hemma ibland och ha vissa dagar långa och andra dagar korta! Go bild på din tjeja! Kram Sara

Nellie - the Flying Hippo sa...

Jag håller helt med! Men vad gör man (läs:jag) när man ändå vill ha ett utvecklande och utmanade jobb men inte nödvändigtvis klättra på karriärsstegen? Det är sådant jag funderar på just nu... :)

mitt liv som jag sa...

Önskar dig en riktigt härlig helg med dina goa kids!
Kram Jennifer