onsdag 16 april 2014

Smashing?


Alltså jag har planer för imorgon.
Sådana som innefattar en rosa bedårande tårta. Totally smashing.
Med mycket fluff, höjd och spritsade gräddrosor.
Fast det känns inte så bedårande längre. Snarare smått ångestfyllt.
För jag och rosa grädde går inte ihop. 
Eller rättare sagt grädde och röd karamellfärg går inte ihop.
Den blandningen känns nämligen ovanligt svår att bre ut!
Och jag är nästan på väg att skicka hela alltet åt tjottahejti
och istället köpa första bästa Frödingetårta i Icas frysdisk....

Men det är liksom inte jag.
Så jag tänker att det här får jag banne mig se till att göra det bästa av.
Samtidigt som lil'sis står bredvid mig och frågar om hon kan få grädde 
för hundrasjuttiotredje gången.

Det finns olika fokus i den här familjen. 
Kan man säga.

To be continued......



Inga kommentarer: