fredag 25 april 2014

När man inser att det bara är tio dagar kvar

Jag gillar min nya varannan-fredags-rutin.
Då jag ger mig ut och springer några kilometer innan jobbklockan ringer.
Jag känner mig bra mycket piggare och taggad resten av dagen då.
Och så inser jag att det faktiskt bara är tio dagar kvar nu.
Tills jag fyller år.
Och ska fira min födelsedag, med tusen andra i Vårrusetspåret i Malmö.
 
Om någon hade frågat mig för några år sen om jag ville springa ett lopp och BETALA för det,
så hade jag skakat drastiskt på huvudet och snabbt backat därifrån.
Dessutom att det skulle vara på min födelsedag?
Nä, det skulle inte funnits med nånstans på kartan.
 
1,2 Greengate Stor Lattemugg - Sommarboden, Elsas Hem. 3 Tunika Natural Life - Nordljus,.
4 Asics Gel-DS 19 - Runforest, 5 Yogamatta Casall, 6 Bordslampfot Brån - IKEA
 
Men nu närmar sig 39-årsdagen och medelåldern i högsta hastighet.
Och DÅ! Då har jag fått upp ögonen för det där med att betala-för-att-springa-lopp
Jojo..
Men barnsinnet, det finns kvar.
Och presenter det önskar jag mig förstås fortfarande.
Gärna i blått...


4 kommentarer:

Limetwig sa...

Spring Titti spring!!! Men betala för att springa??? Men presenter ja det håller jag med om att man ska önska sig!

mitt liv som jag sa...

Ja visst är det härligt att starta dagen med lite jogg.
Kul att springa Vårruset!
Ha det! Kram Jennifer

Jennica... sa...

I år kommer bli första året på säkert 20 år som jag inte kommer att springa Vårruset! Känns lite konstigt.... Jag har sprungit alla år, vissa år mer vältränad än andra. Oftast väldigt otränad. Men så förra året så gjorde jag ju min stora satsning, satte grymt pers och allt! I år är jag tillbaka i det extremt otränade träsket, min syster kan inte vara med.....och jag har noll lust....så därför hoppar jag helt sonika över. Och tänker att det är en engångsföreteelse. Nästa år kör jag igen!
Kram!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Hoppas verkligen att vi ses i vimlet! Du hittar mig vid Topphälsatältet. Kom förbi så jag kan ge dig en födelsedagskram!