fredag 4 april 2014

Att inte kunna sluta tjata om lediga fredagar

 
Jag får be om ursäkt för detta eviga tjatande om lediga fredagar.
Dom som infaller varannan vecka.
Men det är bara så, att jag inte kan låta bli att älska dom!.
För jag älskar att ta mig tid på morgonen och krypa upp i soffan bredvid lil´sis
och vira in mig i en av filtarna.
Titta in i hennes hårburr i nacken som natten bjudit på.
Och låta saker och ting få ta sin tid....
 
Idag har jag dessutom fått äran att fotografera en elva dagar gammal bebis.
Elva dagar!
Då är man inte stor minsann.
Men söt. Det är man.
Det kan jag skriva under på.
Jo men det är nästan så att det kittlar till lite i livmodern när man får
se och lukta på sådana där små ljuvliga underverk.
Ett tag i alla fall.
Tills man inser att man har det rätt bra nu med.
Nu när barnen är lite större och självständiga.
Och har fantastiskt mycket vilja.
 
Amen.




3 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Förstår att du njuter av dina lediga fredagar. Vilkek fint kort du tagit. Jag är så glad att få vara mormor och mysa med honom när han är här och njuta när de sedan åker.
Kram helena

Fru Sederblad sa...

Ja, vilket fint kort! Och visst är det härligt med bebisar? Allra bäst gör de sig hos någon annan ;-), tycker jag som har tonåringar här hemma nu och verkligen uppskattar min egentid ;-).

Kram!

CreandoPhoto sa...

Ja, man är så söt så det är inte klokt när man är 11 dagar. Underbart söt faktiskt. Lediga fredagar är inte så tokigt. Helgen blir plötsligt så mycket längre :)