lördag 5 april 2014

När man överträffar sig själv

Man hinner ganska långt, när man ränner runt en timme i byn en lördageftermiddag.
Tio komma två kilometer, för att vara exakt.
Och jag vet faktiskt inte riktigt hur det gick till,
för jag har bara sprungit milen en gång tidigare i mitt liv.
Men benen gick av sig själv och jag gick i mål på 58:54!
Och jag kommer säkert vagga omkring som en gammal höna de kommande dagarna.
Men jag kan helt klart leva med det.
Det. Och att jag klarat av mitt tredje och sista löparmål!

Det kan ju förstås mycket väl ha att göra med vårt trevliga sällskap
som var på middag här. Dom som är ena hejare på att ränna runt
och som har lärt mig allt jag kan om löpning.
Typ att äta glass i stora lass dagen innan
och att "plocka A4-papper" i uppförsbackar.
För glass det åt jag igår.
Och vin och päronkonjak drack jag. Ifall det nu,
 skulle vara nåt som hjälpte mig på vägen mot personbästa.
Men ändå...

Så idag firar jag med att bjuda på en svettig selfie
och en bild på värsta snabba nya dojorna.
Jäklar i min luva, vilket par vi är!


 
Peace!

 

11 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Heja, heja, grymt jobbat! Det är absolut värt träningsvärken.
Kram Jennifer

Helenas enkla vardag sa...

Jäklarns vad duktigt av dig. Skorna var ju supersnygga så kanske dom gjorde lite av jobbet.
Kram helena

Jennica... sa...

Åhh, vad du är duktig! Grattis!!! Och snygga skor! :)

Hm....jag har börjat powerwalka igen....är tänkt som en uppladdning inför att ta tag i löpningen. Vi får väl se hur det går! Men du inspirerar!

Kram Jennica

Lena sa...

Oj vad duktig du var! Jag önskar jag orkade så långt. Men nån dag så…

Kanonsnygga skor. Jag måste också investera i ett par nya.

Kram Lena

Anonym sa...

Snygga skor!! O dessutom smittade du, var ju tvungen att springa jag med:) kram Therese M

Nellie - the Flying Hippo sa...

Så.grymt.bra.Titti! Du kommer briljera på vårruset. :)

Ida sa...

Du är ju grym!! Det är ju superlångt!! Och vilka snygga skor!
Idag tränade jag första passet och det kändes mycket bättre än väntat så förhoppningsvis ses vi på tisdag (om du inte har träningsvärk)
kram!!

Ann-Louise sa...

Bra kämpat! Du är skitduktig! Och vilka snygga skor! Blev påmind om att jag borde köpa nya :0)
Ses snart
Kram

CreandoPhoto sa...

Plocka A4 papper i uppförsbacke...det låter aningen avancerat tycker jag. Jag har fullt upp att överleva faktiskt...

Men heja dig som har nått ditt mål! Grymt!

Fru Sederblad sa...

Oj. Oj. Jädrans vad bra gjort!

emma sa...

Wow, vilken tid! Jag harvar på, kommer ingenstans. Får skylla på att det bara är försäsong!