söndag 20 april 2014

Det här kommer jag få fan för

Bara en ledig dag kvar av påskledigheten....
Och man kan undra vart de där fyra andra dagarna har tagit vägen?
Men jädrar i min låda vilket väder vi har!
Detgårverkligeninteatttänkasignåtbättre!
Det är bara å njuta. 

Igår bestämde vi oss för att dra ner min släkt till stranden för påskfika.
Helgens bästa beslut kan jag tycka.
Och kussarna från Stockholm dom fullständigt njööööt!
Ända ut i fingertopparna!
Det är liksom inte varje dag eller år, som dom doppar fötterna i havsvatten 
och låter världens mjukaste sand få strila mellan fingrarna.
Nä, det är verkligen inte. 

 
Och sen blev det sådär galet mycket mat som det blir vid högtider.
Sådär mycket som gör att man hamnar i matkoma från noll till hundra på fyra minuter.
Så jag tyckte det var på sin plats att bli av med lite spring i benen imorse.
Och dessutom se om jag fick till en femkilometerstid under trettio minuter.
Och det fick jag, my best ever! 
Tjugoåtta komma tretton.
Fast så här i efterhand känns det som att jag kommer få fan för detta, 
som HåkanBråkan brukar säga.
Jag kommer nog få faaaaan för att jag jagade tider.
 Liiiiite för snabbt efter veckans förkylning och trassel med trycket i min ena bihåla....

Men nu vet jag att jag kan iallafall. 
Springa en halvmil under måltiden.
Jodosåatt.

4 kommentarer:

HönaPöna sa...

Bra jobbat... och jodå, bättre påskhelg än såhär går ju knappast att få. Mer sol framöver, tack!

Ann-Louise sa...

Lillfisen kommer gärna och badar i sommar!

TITTILINA sa...

Det kan jag tro! Hon är så välkommen så!

Lena sa...

Grattis till den bedriften. Alltid kul att slå sitt mål.

Kram Lena