torsdag 22 april 2010

Fem smutsiga små fingrar...

...på en liten smutsig hand.

Mmmm, vad det är mysigt att få kladda med maten.
Vi har provat en gång tidigare att få sticka ner händerna i maten, men idag blev det äta-själv-premiär! Och det var minsann populärt vill jag lova. Åtminstone tyckte E det, men som förste städerska så tyckte jag sådär.

Hela ansiktet, händerna och bordet till barnstolen var nerkladdade.
Jag tyckte att jag hade rustat henne bra med både heltäckande förkläde och haklapp, men när allt det där sen skulle av och hon skulle tvättas så var det helt oundvikligt att inte kladda ner den VITA bodyn. VIT body – hur tänkte jag?

Men trots allt kladd, kommer vi göra det igen. Det finns inga genvägar och hur ska man annars lära sig att äta själv?



Imorse var vi på bvc för 10-månaderskontroll. Trots att hon nästan äter oss ur huset, väger hon ”bara” 8,7kg. En nätt men lång tjej – hon följer ju sin kurva och det är ju det viktigaste.
Allt såg bra ut och vi behövde inte komma dit för ”ombesiktning”, som doktorn skämtsamt sa.

Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

2 kommentarer:

Johanna sa...

Ja,visst är det härligt!
Gillar också förra inlägget om cola i muggen. Det gör jag också,men jag har inte blivit upptäckt än!

Helena Ljunggren sa...

Kladda med maten, det gillar jag också :)

Mysig bild!