måndag 5 april 2010

Inlämningsuppgift numero uno

Nu äntligen är det klart!
Första inlämningsuppgiften på min bildhanteringskurs har mailats iväg. Bättre sent än aldrig...

Före


Efter


Bakgrund om bilden
Bilden är tagen längs en kustväg i sydligaste Sverige. Vi var på väg hem från ett läkarbesök med vår febriga och sjuka dotter. Jag fick då syn på denna båt liggandes på land, inhängnad i en hage.
Jag, som småbarnsmamma, kände igen mig i båten där den låg. Jag var trött på vintern (och dess ständiga baciller) och kände en stor längtan efter värme och frihet.

Bildens budskap
Jag vill genom den här bilden förstärka längtan efter sommar och att vi går mot ljusare tider. Och även om vi känner oss instängda, så vet vi att värmen och friheten snart är här.

Ja nu får man ju hoppas på att den blir godkänd!

Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

5 kommentarer:

Johanna sa...

Vilken häftig bild och en väl genomtänkt bakgrund och budskap. Klart att du får godkänt.
Kan inte du hjälpa mig med att analysera texter, vilket ingår i min svenska kurs? Du är ju toppen på att formulera dig.

TITTILINA sa...

Tack kära du!
Analysera texter...hmmm... det är tyvärr inte min grej. Svarade alltid fel på de frågorna i gymnasiet, medans min kompis Louise alltid svarade rätt och tillfredställande :-)
Tror du fixar det galant ändå Johanna!

Hanna sa...

Klart den blir godkänd!! Du är superduktig! :) Kram

TITTILINA sa...

Tack för ditt stöd Hanna!
Kram

JennyB sa...

Gillar din bild och budskapet.....vackert...verkligen.
Klart du blir godkänd!