onsdag 21 april 2010

Gourmetlunch

Hade lovat I att han skulle få spaghetti och köttfärssås till lunch. Förvisso Findus på burk, men han gillar det och jag med. Tycker iallafall att det är okej som lunch.

Men det blev istället spaghetti med morotsås.
För när jag öppnade burken visade den sig fått lite påhälsning av Herr Mögel... Gah! Innovativ som jag är, värmde jag istället två burkar av E´s barnmatsköttfärssås och blandade detta med den redan kokta spaghettin....mmmm, jammi! I dissade det nästan direkt och jag fick bjuda honom på pannkakor från igår. Men jag och E åt snällt upp vår del av "delikatesserna".

För att toppa denna höjdaremåltid slog jag till på lite cola, som jag smög ner i en kaffekopp för att I inte skulle se. (Man måste ju se till att få med alla delarna i kostcirkeln!)
I frågade mig dock ganska omgående:
"Vad har du där i?"
"Kaffe"
"Nä, det är bara pojkar som dricker det. Flickor dricker te!"
"Nä, flickor kan också dricka kaffe."
"Får jag titta?"
I sticker ner sin näsa i koppen, smilar och säger "Nä det är läsk!

Vem försökte jag lura?

Inga kommentarer: