söndag 25 april 2010

Göra-hemmet-färdigt-projekt

Varför går helgen så rackarens fort? Nyss var det fredag och nu är det söndagkväll - igen. Jag tillhör dom som tycker det är härligt att ha hela familjen samlad och för min egen del hade helgerna gärna fått vara en eller två dagar längre.

Trots att det känns som att vi inte hunnit hälften av det vi tänkt göra, så har vi iallafall kommit en bit på vägen av "göra-hemmet-färdigt-projeket. Vi flyttar runt i tre olika rum, men haft ett längre stopp i projektet då vi har varit en bokhylla fattigare vilket gjort att vi inte kunnat bli färdiga. Men J har i dagarna besökt IKEA två gånger, köpt två nya bokhyllor och monterat lika många. Så nu har ett nytt hopp tänts.

Själv hade jag tänkt storstäda, men allvarligt talat - hur kul är det att storstäda inomhus när solen därute värmer så underbart? Nä, det fick bli ett rejält tag i rabatten istället och det behövdes vill jag lova.
Måste dock erkänna att det är ganska trevligt ändå att dra upp ogräs. Jag vet inte om det är tantvarning, men det är lite terapi att få sitta därute själv och fundera. Eller ja, tills granntanten i vanlig ordning kom och började pratade. Hon bor ensam och tycker såklart det är trevligt med lite sällskap. Jag tycker det kan vara skönt med tystnad. Well well, det blev ju både och.

Igår var vi hos våra vänner i Ystad och blev bjudna på god mat och trevligt sällskap för såväl vuxna som barn. För I´s del, blev det senare än vanligt och ikväll vid middagen var han trött, väldigt trött...


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: