torsdag 29 april 2010

Mammalunch

Har haft en härlig lunch med några "dagismammor" idag. Våra minstingar var förstås med oss och min lilla snäcka som bara brukar sova en halvtimme, sov en och en halv timme! Otroligt skönt att få sitta ner i lugn och ro och äta lite gott ute - riktig lyx. Och så lite solsken på det - supernice!

Var en sväng på Systemet ikväll tillsammans med I. Ja inte för att han hade nåt ärende där, men han fick följa med som moraliskt stöd. Eller jag vet inte vad, för han lyckades springa in i en hylla och slå i huvudet. Puh!
Ja iallafall så tycker jag det är skitjobbigt och kränkade att betala för flaskorna. För dom tar nästan alltid leg på mig! Ahhhhh, hallå jag har min fyraåriga son med mig också! Men nä.
"Hur gammal är du då?" sa den sextioåriga tråkgubben i kassan.
"Tjugo och några år till" svarade jag.
"Ja och jag är 28!"

Gubbe! Farao jag är snart det dubbla och är trött på dessa trakasserier. Det finns säkert dom som tycker det är smickrande att få visa leg, men jag tycker det är rätt tjatigt nu och har ingen lust att se ut som en tonåring längre.

Inga kommentarer: